Etiketter

, ,

Jag var både på stallarholmmens hatverksmarkad och på vikingadagarna vilket resulterade i en del shopping.

På hantverksmarkanden hittade jag bara ettpar virkade armuddar, men på vikingamarkanden vart det mycket mer.

Jag vart förälskad i en pällsmössa jag köpte för att ha i vinter, dessutom var det ett rävhuvud, en rävsvans en liten svans( Hermelin iller?)  och ett påbröjat projekt som låg i en fyndlåda. Ett otroligt vackert skinnstycke uhoppsytt av bendelarna på varg i ett fiskbensmönster.

Föruom det var det 2 1/2 meter ulltyg i brunt till min höstkappa jag håller på med. Jag kunde inte motstå att köpa en stor skinbit, funderar på att göra det till en väst men är inte säker ennu.

3 nystor med björklövsf’ärgat garn. En liten rulle tovad ull,  och en läderbunden bok, med blanka blad. Några små pärlor som förhoppningsvs kommer finna en bra platts.

Jag införskaffade även en bit brickband och 20 pappersbrickor så att jag kan börja öva på brickbandsvävning själv.

2 påsar persilade vilket är en god krydda vi brukar ha som dippkrydda till chips, samt ett grönt smultronte.

Förutom allt detta åt jag vildsvinskött som var väldigt gott och så suktade jag över alla dde vackra hantverk som fans där och önskade att jag hadde mer pengar med mig.

Detta bildspel kräver JavaScript.