Jag har under en längre tid varit inspirerad av att testa och bo mer av naturen. Min dröm är ju ett eget hus med fungerande vedspis och möjligheten av att odla potatis sallad och annat själv. Ha fruktträd höns och även andra djur som matdjur.

att och kollade på Outsiders och vart inspirerad här kommer länkarna till två av de som var med i pogramet.

http://original.nu/

http://andthegreatescape.blogspot.com/

I går kväll slogs jag av tanken att min far har en liten stugbod på tomten bredvid en liten bäck, just nu är den fylld av olika saker men jag hoppas att jag kan få tillåtelse att gå lös där inne och städa upp ordentligt. Jag hoppas nämligen att jag sak kunna ha det som ett lite sommarnöje så att säga. Kunna testa på att leva mer likt stenåldersvis eller ja lantbrukare förretiden.  Stugan är oerhört liten vad jag med men en madrass och lite fällar någon hylla och eventuellt skåp skulle ju kunna gå i alla fall.

Jag skulle då göra en liten eldstad utanför och laga maten över öppen eld i gryta eller på stenhäll. Finna många olika sätt att testa på att laga maten.
I början tar jag ju med min rotfrukter och konserver att tillaga och sen får jag se om det inte går att komma på ett passande kylsystem så att jag kan förvara lite kylvaror.

huset ligger ju bar några meter ifrån upp för en backe så jag skulle möjligen kunna dra ner el dit för ett litet kylskåp.

En förhoppning är ju att jag kan göra det så pass bra att man skulle kunna bo lite mer permanent där.  men mins inte hur stor stugan är så vi får se vad  det finns för möjligheter.

.

