I hälgen var jag iväg på trumkursen. Jag åkte själv vilket för mig är ovanligt. Ner till lund med tåg och sista biten buss och sedan upphämtning av kursledaren Kluve.  Kursen var på ett underbart vackert ställe ute i skogen bredvid en sjö med tillgång till vandringsleder badplatts och allt annat man kan önska. På kvällen satt jag och de andra tidigt anläda och pratade om lite allt möjligt hur vi hamnat på kursen vad vi hade för förväntningar och vad vi gjorde annars.  På tåget hadde jag ätit smörgsar och sovit så när jag kom fram gjorde jag ett halvt paket snabbnudlar och fick en bit korv som jag skivade i.  Sen avslutade jag kvällen med te och gick och la mig tidigt.  Jag drömde mycket mardrömamr den natten och vakande förvirrad och spänd på morgonen vid 6-7 då Kluve kom för att göra frukost. Ringde och väckte sambon njöt av solen och vattenspeglingen sen vart det frukost och presentation.

Till slut började vi med trummorna, Vi fick välja var sin ram. Jag lyfte en ur högen och kände direkt att det var min så jag tog den och gick och satte mig vi fick instruktioner och satte sedan igång den stora slipardagen. Lunchen kom och vi åt och fortsatte sedan med slipandet, Även handtaget till trumman täljdes och slipades.  Det var borrning av hålen och mer slipande. Tillverkning gick i olika skeden och vi fick bara veta styckvis vad som skulle göras härnäst. Väldigt pedagogiskt. vi hadde en trummresa utomhus och fick sedan välja skin dom blötlades och färgades senare in. Jag la först på ormbunks och harsyreblad sen sprinkade jag röd henna och lite gurkmejram (de gula som fisns i curry) Skinne skulel sedna ligga över natten.

På kvälle nvart det middag som bestod i Kyckligspätt med sallad som åts framför elden och vi trummade och sjöng tills mörkret fallit helt. Jag var sist i säng då jag var eldvackt tillsmaqns med en annan deltagare. Vi kom i säng vid 12 ungefär.

Morgonene efter var det upp samam tid frukost och sedna fick vi äntligne kolla på våra skin. Detta var sista dagen och vi ägnade stora delar av den åt att sätta ihop trumman. Maten denan dag vart hamburkare. Efterätt vart glass och sockerkaka.  Jag lyckades i strot sätt bygga hela trumman själv. Lite hjälp här och där. men jag borrade alla hålen, färgade och spände skinnet själv samt slipade och fäste handtaget.

Sen var det en lång hemresa. kursen slutade 18.00 och mn buss gick 20.16 så jag fick följa med Kluve hem och hjälpte till att packa ur bilen och sat sedan på golvet och tog inge mig med deras ena hund som tyckte det var underbart med uppmärksamhet efter en sådan för dom händelselös helg. Sne fick jag skjuts til bussen och satt i lund och väntade på tåget som skulel gå 22.55 väl på tåget sommade jag snabbt och sov hela resan fram till södertälje där min far hämtade upp mig vid 06.30

Me bladn bilderna är sådant jag tagit på kursen  samt vad jag fic1k med mig hem. Ett revben från Älg och honr från Ren om jag mins rätt samt En liten bit bärnsten. Min skallra jag gjorde förut, Dessutom hittade ajg frökappslar av bok som ajg vart tippsad om gjorde ett vacker ljud i skallran så det plockade jag på mig till mitt nästa projekt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu sitter jag hemam med min kattunge som hämtades i mondags  se här http://svansar.wordpress.com/

